szerda

Kehidakustyáni hotelszemle: a Kehida Termált teszteltük

A zalai dombság meseszép vidék és ezt túlzás nélkül állíthatjuk. Kehidakustyánt pedig a wellness szerelmeseinek aligha kell bemutatni, de a biztonság kedvéért kipróbáltuk, mit is nyújt a jó nevű üdülő-komplexum vendégeinek.

Kehidakustyán a Zala folyó két oldalán álló Kehida és Kustyán egyesítésével 1977-ben alapult település. Lakói jórészt a mezőgazdaságból éltek és a termelőszövetkezet megszűnésével a legjobb esetben is a városba való ingázásra, vagy rosszabb estben költözésre lettek volna ítélve. Ám képesek voltak változni: a nyolcvanas években épített termálfürdőt folyamatosan bővítve, majd a 2000-es évtől kezdve magántőke bevonásával üdülőfaluvá növelve munkahelyeket teremtettek, így komoly tényezőivé váltak a belföldi wellness turizmusnak. Az ilyen szép történetek a legszőrösebb szívű kritikusból is kihoznák az embert, de azért megpróbáltunk nem túlzottan elolvadni, és figyelni a részletekre is.
A fedett élményfürdő a hajladozó falaival, háromszintes, átriumos belső kialakításával még egész kellemes, mondhatnánk emberléptékű hely, az első benyomások határozottan pozitívak. Az élménymedencékben találunk buzgárokat, nyakzuhanyokat, masszázs ágyakat, pezsgő szigeteket, sodrómedencét és sajnos zárva lévő trambulint, pedig fejest ugrani mindannyian szeretünk, ha nem is mind tudunk. Természetesen ki kell próbálnunk a 94 méter hosszú beltéri csúszdát, amiről azt olvastuk a lobbyban talált tájékoztatóban, hogy fény- és hangeffektekkel fokozza a csúszás élményét. És itt jön az első negatív tapasztalat: a csúszda feljáratához fémlépcső vezet, egy rozsdálló, málladozó fémlépcső, járólapjain apró tüskékké porladtak a rácspontok. Behunyva szemünket arra gondolunk, hogy legalább letudjuk a talpreflexológust, és gyorsan felfutunk, hiszen várnak minket az élmények. A medencébe huppanva azonban arra kell ráeszmélnünk, hogy végig tök sötét van a csúszdán és a hangok csupán ijesztő csikorgások és recsegések, leginkább a budapesti Vidámpark Szellemvasútjára emlékeztetnek.
A kisgyermekek részére kialakított csúszdás pancsoló igazi sikersztori, ami a gyermekeket illeti, bár a szülők biztosan örülnének, ha le tudnának ülni a pancsoló gyerek mellé. A játszóház azonban érthetetlenül olyan nagy, amilyen. És megbocsáthatatlan, hogy hideg van. Ha egy gyerek vizes hajjal érkezik a pancsolásból, hát az biztosan megfázik.
Forrás: www.kehidatermal.hu
A szabadtéri strand legjobb része az élménymedencében található bár. De természetesen itt is van gyermekpancsoló, hullámmedence, úszómedencék, gyógyvizes ülőmedencék, pihenő és napozó terasz, és csúszdák is, sokkal jobb állapotban lévő lépcsőkkel, mint azt a beltérinél tapasztalhattuk.
A kehidakustányi gyógyvíz forráshőmérséklete 52°C, amely a medencékbe érkezve 32-35° C-ra hűl le. A kalcium-magnézium hidrogén-karbonátos ásványvíz szulfidion tartalma magas(3,3 mg/l) ezért a kénes gyógyvizek csoportjába tartozik. Így alkalmassá válik idegrendszeri, nőgyógyászati, bőrgyógyászati és mozgásszervi problémák megelőzésére és gyógyítására. A baleseti rehabilitációban fontos szerepet játszhat, mivel a sérülések, törések gyógyulási folyamatát lényegesen felgyorsítja.
Ha nem csupán a fürdőzés örömeinek szeretnénk hódolni, akkor kipróbálhatjuk a szaunát, ahol a szaunajegy ellenében megszerezhető szaunalepedőn kívül nem viselhetünk mást. Kényeztethetjük magunkat az illóolajok jótékony hatását zenével is segítő aroma- és zeneterápiás kabinban, vagy méregteleníthetünk infra-kabinban is. A szolgáltatások száma itt tényleg elképesztő, és csak cseppnyi üröm az örömben, hogy a burkolat kissé leharcolt és a falakra is ráférne egy festés. Másba egyszerűen képtelenség belekötni.
A Kehida Termál szálloda komplexuma három épületben, összesen 228 férőhellyel rendelkezik. A kisgyermekes családoknak babaszobás szobát, a gyerekeseknek kontaktszobák tudnak biztosítani, van mozgáskorlátozott szoba és elnöki lakosztály, illetve önellátásra is alkalmas családi apartman. A szálloda a gyógy- és élményfürdővel közvetlen összeköttetésben van így lehetőségünk van akár két hetet is fürdőköpenyben eltölteni – ez pedig igenis előny egy ilyen helyen. A Hertelendy Ház része a szállodának, az élményfürdő közvetlen közelében helyezkedik el. Magában a házban található saját wellness részlegen található finn szauna, jacuzzi, infrakabin, szolárium és kardio-fitnessz terem is. És ha ez nem lenne elegendő, még 15 családi apartman is várja vendégeit a főépülettől 100-300 méterre.
Ha meguntuk a fürdőzést, akkor meglátogathatjuk a 1770 körül épített Deák Kúriát. Elsétálhatunk falutól 3 km távolságra található a Deák-kútnak nevezett forráshoz, amelyből a Deák patak is ered, és süthetünk mellette szalonnát a nyilvános tűzrakó helyen. És természetesen lehet nagyokat kirándulni a meseszép zalai dombokon is, amelyek szépség végképp meggyőzött minket arról, hogy jó helyen vagyunk.